Gelijkekansentoets - Bekend
TO DO'S
- Zorg dat het duidelijk is wie de beoogde doelgroep is.
- Ga na of je voldoende de juiste brug- en sleutelfiguren, ook buiten je eigen organisatie, hebt ingeschakeld om het aanbod bekend te maken. Realiseer je dat ook deze tussenschakels (blijvend) goed geïnformeerd moeten worden.
- Zet niet alleen in op bekendmaking, maar ook op een doelgroep die weet wie er wat doet bij het aanbod, zodat bekend is dat het aanbod voor hen bedoeld is.
- Bekijk of het aanbod ook eens op een andere locatie kan plaatsvinden, zodat je daar meer/anders/opnieuw in het oog springt en dus bekendheid verwerft.
- Participeer als organisatie/aanbieder aan activiteiten en organisaties die de doelgroep bereiken.
- Maak gebruik van meerdere informatiekanalen: op papier (affiches, nieuwsbrieven ...), digitaal (facebook, e-mail, digitale nieuwsbrief, website, tiktok ...), persoonlijk (gesprek, (telefonisch, aan de deur, via partners ...). Zet in op een lokaal en buurtgerichte bekendmaking en herhaal de boodschap.
- Zorg dat er mogelijkheden zijn uit de context van de potentiële gebruiker (bv. familie) zodat deze kan instaan voor begeleiding wanneer de stap te groot is/nodig is.
Afbeelding